Интересно знать. ПОЛУПРИЦЕП-САМОСВАЛ НПС 2552

ПОЛУПРИЦЕП-САМОСВАЛ НПС 2552
29.02.2020

НАПІВПРИЧІП-САМОСКИД НПС 2552

(для перевезення сипких речовин)

1 Найменування та сфера застосування

1.1 Умовна познака напівпричепа: «НПС 2552», де:

НПС – напівпричіп-самоскид; 25 – маса вантажу що перевозиться, т; 52 – об’єм кузову, м3.

1.3 Коротка характеристика сфери застосування напівпричепа.

Напівпричіп призначений для перевезення сипких речовин.

Напівпричіп тривісний розрахований на експлуатацію в районах з помірним кліматом (виконання У) при температурі навколишнього повітря від мінус 35 С до плюс 40 С, категорія розміщення 1 згідно з ГОСТ 15150-69. Напівпричіп відноситься до несамохідних колісних транспортних засобів категорії О4.

2 Загальні технічні вимоги

2.1 Напівпричіп повинен відповідати вимогам ДСТУ 3850-99 «Засоби транспортні дорожні. Причепи та напівпричепи спеціалізовані. Загальні технічні умови», цього ТЗ та комплекту конструкторської документації згідно зі специфікацією NPS01-00-00-00.

2.2 Основні параметри та розміри напівпричепа повинні відповідати зазначеним у таблиці 1 та на рисунку А.1.

Таблиця 1

Назва параметра та розміру Норма
1 Показники призначення
1.1 Маса номінальна вантажу що перевозиться, кг, не більше ніж 24 800
1.2 Маса споряджена (порожнього напівпричепа з запасним колесом), кг, не більше ніж 8 200
1.3 Маса повна (згідно національного допуску), кг, не більше ніж 34 500
1.4 Розподіл повної маси (згідно національного допуску), кг, не більше ніж: - через осі коліс 22 000
- через сідельно-зчіпний пристрій 12 500
1.5 Маса повна (технічно допустима), кг, не більше ніж 39 500
1.6 Розподіл повної маси (технічно допустимої), кг, не більше ніж: - через осі коліс 27 000
- через сідельно-зчіпний пристрій 12 500
1.7 Осі коліс
1.7.1 Кількість осей, шт. 3
1.7.2 Кількість підйомних осей, шт. 1
1.7.3 Підйомна вісь перша
1.7.4 Кількість коліс на одній осі, шт. 2
1.7.5 Допустиме навантаження на одну вісь, кг 9 000
1.7.6 Відстань між осями (номінальна), мм:
- між першою і другою 1 310 ± 1
- між другою і третьою 1 310 ± 1
1.8 Колеса дискові 11.75×22.5
1.9 Шини:
- тип безкамерні
- розмір 385/65 R22.5
- індекс несучої здатності 160
- категорія швидкості К
1.10 Підвіска залежна, з пневматичними пружними елементами і телескопічними гідравлічними амортизаторами
1.11 Гальмові системи
1.11.1 Робоча гальмова система TEBS, електронна з двопровідним пневматичним приводом, анти блокувальною системою з функцією RSP та ESP.
1.11.2 Стоянкова гальмова система Гальмові механізми барабанні з внутрішніми колодками механічний привод від пружинних енергоакумуляторів на другій і третій осях
1.11.3 Аварійна гальмова система при обриві з’єднувальних магістралей – пружинні енергоакумулятори на другій і третій осях. При витоках повітря із системи – пружинні енергоакумулятори на другій і третій осях
При витоках повітря із системи – пружинні енергоакумулятори на другій і третій осях
1.12 Зчіпний шворінь згідно Правил ЕЭК ООН № 55-01:
- діаметр умовний, мм 50
- відстань номінальна від шворня до опорної поверхні, мм 1 150
1.13 Опорний пристрій механічний з редуктором, максимальний хід 460 мм
1.14 Об’єм кузова, м3 51,5 + 0,5
1.15 Кут підйому кузова, градус 42 ± 2
1.16 Гідросистема піднімання кузова
Тип гідроциліндр телескопічний, односторонній
Робочий тиск, МПа, не менше ніж 19,0
1.17 Електрообладнання двопровідне з номінальною напругою 24 В
2 Ергономічні показники
2.1 Зусилля на важелі привода механізму підйому-опусканню опорного пристрою, Н (кгс), не більше ніж 196 (20)
2.2 Зусилля для піднімання запасного колеса, Н (кгс), не більше ніж 490 (50)
3 Показники безпеки
3.1 Статичний кут бокового перекидання з повною масою разом з тягачем, градус, не менше ніж 25
4 Показники транспортабельності
4.1 Дорожній просвіт, мм, не менше ніж 340
4.2 Задній кут звисання при повній масі, рад (градус), не менше ніж 0,28 (16)
4.3 Колія коліс, мм 2 040±2
4.4 Максимальна швидкість руху з повним навантаженням по дорогах з твердим покриттям, км/год. 90
4.5 Габаритні розміри, мм, не більше ніж:
- довжина 11 500
- ширина 2 600
- висота 3 550

5 Показники (характеристики, властивості) функціонального призначення

5.1 Вимоги надійності

Значення основних показників надійності причепа повинні відповідати зазначеним:

-середнє напрацювання на відмову, не менше ніж 16 000 км;

-середній ресурс до першого капітального ремонту, не менше ніж 85 % ресурсу основного тягового автомобіля; - призначений термін служби - не менше ніж 10 років.

5.2 На матеріали і вироби, які застосовуються, повинні бути паспорти, сертифікати, висновки санітарно-епідеміологічної служби або інші документи, що підтверджують їх якість, які прикладаються підприємствами - виробниками і підтверджують відповідність їх стандартам, або технічним умовам. У випадку відсутності документів, які підтверджують якість застосованих матеріалів, необхідно провести лабораторні випробування.

5.3 Матеріали і вироби з обмеженим терміном зберігання, які застосовуються для виготовлення напівпричепа, повинні встановлюватися на нього не пізніше термінів, які вказані в технічних умовах або в документах на постачання цих виробів.

5.4 Мастильні матеріали, які застосовуються, повинні відповідати технічній документації на виготовлення та експлуатування причепа.

5.5 Гострі кути і краї на деталях, окрім особливо обумовлених на кресленнях, повинні бути притуплені до 0,2 мм фаскою або заокругленням.

5.6 На деталях, які надходять на складання, корозія, забоїни, вм’ятини, тріщини і інші механічні пошкодження не допускаються.

5.7 Поверхні відлитих деталей повинні бути чистими і рівними, без тріщин, раковин, сторонніх включень і інших дефектів, які знижують міцність, герметичність або погіршують зовнішній вигляд. Виправлення дефектів виливок також не повинні знижувати цих показників.

5.8 Нарізі повинні бути чистими, повними, без підрізів, вм’ятин і зірваних витків.

Допускаються місцеві надриви і викришування, якщо в сумі вони складають не більше ніж 10 % від довжини нарізі.

5.9 Шви зварювальних з’єднань не повинні мати дефектів у вигляді тріщин, не проварів, не сплавлення по краях, пропалин, кратерів, шлакових включень і підрізів. Шви повинні бути зачищені від бризок і окалини.

5.10 Для виготовлення деталей, вузлів, агрегатів напівпричепа, які працюють під навантаженням, повинна застосовуватись сталь 09Г2С згідно з ГОСТ 5520-79, або її аналоги.

5.11 З’єднання та рукави гідросистеми керування роботою гідроциліндрів піднімання кузова повинні відповідати вимогам ГОСТ 12.2.086-83, повинні бути герметичні при максимальному тиску що створюється в гідросистемі тягового автомобіля і не повинні торкатися до гострих країв.

5.12 Перед монтажем рукави гідросистеми повинні бути продуті стисненим повітрям для забезпечення чистоти їх внутрішньої поверхні.

5.13 Розміри, що визначають положення зчіпного шворня напівпричепа, повинні відповідати вимогам ГОСТ 12105-74 та забезпечувати можливість повороту напівпричепа відносно тягача на кут не менше ніж 90 градусів.

5.14 Органи керування опорним пристроєм повинні забезпечувати піднімання напівпричепа повною масою з обох сторін одночасно і повинні бути розташовані праворуч у напрямку руху.

5.15 Установлення електрообладнання повинне проводитись відповідно до вимог ДСТУ ГОСТ 3940:2007.

5.16 Дроти електрообладнання повинні бути закріплені. Дотик їх до деталей що обертаються або гострих країв не допускається. Місця з’єднання додаткового електрообладнання повинні бути захищені та виключати можливість попадання води або випадкового дотику обслуговуючим персоналом.

5.17 В передній частині напівпричепа повинен бути встановлений електричний роз’єм відповідно до ДСТУ ГОСТ 9200:2007.

5.18 Зовнішні світлові прилади повинні відповідати вимогам Правил ЕЭК ООН № 48-03.

5.19 На напівпричепі, в задній частині, повинен бути передбачений кронштейн (або місце) для кріплення номерного знаку. Також, в задній частині, напівпричіп повинен бути обладнаний фартухами задніх коліс та заднім захисним пристроєм у відповідності до Правил ЕЭК ООН № 58-01.

5.20 Кузов повинен бути виконаний за технологією панельного збирання з листових матеріалів і складатися з таких основних частин: підлога, борт лівий, борт правий, борт передній та з’ємний борт задній. Кожна панель повинна складатись з деталей виготовлених з листового матеріалу і не повинна містити замкнутих профілів (прямокутних труб), крім технічно обґрунтованих випадків.

5.21 В задній частині кузов повинен бути обладнаний бортом з верхньою віссю обертання, в який вмонтовано двоє розпашних дверей. Механізм запирання борта повинен бути власного виробництва механічного типу, автоматичної дії і з ручним страховим фіксатором. Важелі механізмів запирання повинні бути розташовані на висоті не більше ніж 1 700 мм. Петлі борта повинні бути власного виробництва.

5.22 У верхній частині кузов повинен бути обладнаний тентом для захисту вантажу від здування під час руху. Тент повинен бути оснащений механізмом «розгортання-згортання» та надійним його кріпленням.

5.23 Пневматична система напівпричепа повинна бути герметична при тиску від 0,6 МПа (6 бар) до 0,8 МПа (8 бар). Падіння тиску повинно бути не більше ніж 0,5 МПа (0,5 бар) протягом 15 хв.

5.24 Трубки пневмоприводу повинні бути закріплені. Дотик їх до деталей що обертаються або гострих країв не допускається. Довжина гумових шлангів, які з’єднують гальмівні камери з пневмоапаратами, повинна враховувати переміщення осей коліс відносно рами.

5.25 Деталі, складові частини і напівпричіп в цілому повинні бути захищені від корозії лакофарбовими покриттями, окрім виробів із гуми, пластмаси, скла і поверхонь, для яких передбачені захисні декоративні металеві покриття або спеціальні вимоги в креслениках.

5.26 Поверхні, які підлягають фарбуванню, повинні відповідати вимогам ДСТУ ISO 12944-4:2019.

5.27 Фарбування напівпричепа повинно проводитися відповідно до ГОСТ 7593-80 з урахуванням кольорографічної схеми згідно кресленика NPS01-00-00-00. 5.28 Поверхні лакофарбових покриттів по зовнішньому вигляду повинні відповідати вимогам ДСТУ ISO 12944-5:2019. Для складових частин і деталей напівпричепа кліматичного виконання У по ГОСТ 15150-69 встановлюється група умов експлуатації У1 та наступні класи покриттів:

IV – для зовнішніх поверхонь;

VI – для внутрішніх поверхонь кузова, рами;

VII – для нижніх поверхонь кузова, амортизаторів, дисків коліс і інших елементів шасі.

5.29 Як грунт для чорних металів потрібно застосовувати ґрунтовки марок ГФ-0119 ГОСТ 23343-78, ГФ-021 ГОСТ 25129-82, ФЛ-03К і ФЛ-03Ж ГОСТ 9109-81, для алюмінію і його сплавів – АК-070 ГОСТ 25718-83, чи інші ґрунтовки, на які є висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи, виданий центральним органом виконавчої влади у сфері охорони здоров’я.

5.30 Для покриття зовнішніх поверхонь повинна застосовуватися емаль марки емаль NOVOL кольору океанська синява (RAL 5020 оcean blue), емаль пісчано-жовта (RAL 1002 sand yellow), емаль цинково-жовта (RAL 1018 zinc yellow), згідно кольорографічної схеми, чи інші емалі, на які є висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи, виданий центральним органом виконавчої влади у сфері охорони здоров’я.

5.31 Для покриття рами шасі, осей коліс і інших елементів шасі повинна застосовуватися емаль NOVOL темносірого кольору напівматова (RAL 7024 graphite grey) або емаль чорна-смоляна (RAL 9005 jet black) згідно чинної НД чи інші емалі того самого кольору, на які є висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи, виданий центральним органом виконавчої влади у сфері охорони здоров’я.

5.32 Місця нанесення маркувань ударним способом повинні бути покриті лаком МЛ-21 безбарвним згідно чинної НД або ПФ-170 ГОСТ 15907-70.

5.33 Технічні вимоги до металічних покриттів і підготовка основного металу повинні відповідати ДСТУ ISO 8501-1:2015. Товщина металічних покриттів повинна складати:

- для деталей і складових частин не менше 15 мкм;

- для метизів;

– у межах від 6 мкм до 9 мкм.

6 Маркування

6.1 На кожному напівпричепі на видному місці повинна бути встановлена нероз’ємним способом табличка згідно з ДСТУ ІSO 3779:2012, ДСТУ ІSO 3780:2012, ДСТУ ІSO 4030:2012 яка містить:

- знак для товарів та послуг підприємства-виробника або його назву;

- умовну познаку;

- ідентифікаційний номер;

- повну масу;

- допустиму навантагу на осі та сідельно-зчіпний пристрій.

6.2 На рамі кожного напівпричепа повинен бути нанесений ударним способом ідентифікаційний номер.

6.3 На рамі кожного напівпричепа на видному місці повинна бути встановлена нероз’ємним способом табличка параметрів блока ТEBS гальмової системи НПС.

6.4 Транспортне маркування повинно відповідати вимогам ГОСТ 14192-96 і кресленику в частині нанесення маніпуляційних знаків «Місце стропування» та «Місце установки домкратів».

6.5 Сертифікований напівпричіп повинен бути позначений знаком відповідності згідно з вимогами законодавства України.

Зображення знаку відповідності повинно наноситися на металеву пластинку. Спосіб нанесення – фотохімгравірування.

7 Пакування

7.1 Повністю укомплектований напівпричіп повинен відправлятися споживачу в зібраному стані без пакування. 7.2 Експлуатаційна і супровідна документація повинна бути упакована і вкладена в інструментальний ящик.

8 Комплектність

8.1 Причіп повинен поставлятися споживачу укомплектований оснащенням і інструментом згідно відомості комплектації і документацією в об’ємі, зазначеному в таблиці 2. По узгодженню з замовником відомість комплектації і комплект документації може змінюватись.

9 Вимоги безпеки та охорони довкілля, утилізація

9.1 Напівпричіп повинен відповідати вимогам технічного регламенту безпеки машин та устаткування згідно з ДСТУ 7237:2011, ДСТУ EN ISO 4254-1:2017.

8.2 Конструкція напівпричепа повинна передбачати драбини або підніжки, якщо висота поверхні для обслуговування знаходяться більше ніж 700 мм від опорної поверхні. Відстань між щаблями повинна бути не більше ніж 300 мм. При наявності двох і більше щаблів повинні бути установлені поручні або скоби. Опорна поверхня щабля повинна мати рифлення або йому подібне.

9.3 Розташування та конструкція механізмів, інструменту і комплектуючого обладнання повинні забезпечувати вільний доступ до них під час монтажу, експлуатування та ремонту.

9.4 Кріплення деталей, складових частин і комплектуючого обладнання повинно бути надійним і виключати їх ослаблення або відгвинчування.

9.5 Напівпричіп, при його виготовленні повинен відповідати вимогам безпеки праці при:

- ливарних роботах згідно з ДСТУ ГОСТ 12.3.027:2005;

- обробці металів різанням згідно з НПАОП 0.00-1.68-13;

- електрозварювальних роботах згідно з НПАОП 28.52-1.31-13;

- виконанні металічних неорганічних покриттів згідно з НПАОП 24.66-1.09-70; - фарбувальних роботах згідно з НПАОП 28.0-1.32-13.

9.6 Напівпричіп повинен бути укомплектований згідно «Правил дорожнього руху» затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 10.10.2001 р. № 1306.

9.7 Колеса напівпричепа повинні бути обладнані системою гасіння бризок (крила, бризковики) згідно СОУ 34.3-00017584-009:2008.

9.8 Гальмові властивості напівпричепа повинні відповідати вимогам Правил ЕЭК ООН № 13-10.

9.9 Напівпричіп повинен бути обладнаний заднім захистом згідно Правил ЕЭК ООН № 58-01 та боковим захистом згідно Правил ЕЭК ООН №73-00. В разі, якщо елементи конструкції надбудови виконують функцію захисту - останні не встановлюються.

9.10 Написи, інформаційні таблиці тощо, які містять вимоги до застережних заходів під час транспортування, експлуатації та зберігання напівпричепа повинні відповідати ГОСТ 12.4.026-2015 та Правилам дорожнього руху України.

9.11 До обслуговування та випробувань напівпричепа допускаються особи, які вивчили його будову та роботу і пройшли інструктаж по безпечному його обслуговуванню та експлуатуванню згідно з НПАОП 0.00-4.12-05, НПАОП 0.00-1.62-12.

9.12 Утилізація напівпричепа повинна здійснюватися кінцевим споживачем, як продукція, термін придатності якої до споживання або використання закінчився, згідно законодавства України.

Спеціальних заходів безпеки при підготовці напівпричепа до утилізації не вимагається, так як безпеки для життя, здоров’я і оточуючого середовища він не заподіює. При утилізації слід дотримуватись вимог викладених в експлуатаційних документах на комплектуючі вироби.

Додаток А

Загальний вигляд напівпричепа-самоскида НПС 2552

Другие новости
23.11.2018

В Украине уже пять лет подряд отмечают черную пятницу - последнюю пятницу осени делают днем больших распродаж, мы решили также подержать эту традицию и поэтому у нас три дня подряд с 23 по 25.11.18 включительно.

Подробнее
18.11.2018

Свято День працівників сільського господарства в Україні або День аграрія відзначається в листопаді. Засновано в 1993 році. Святкові заходи включають вшанування працівників сільського господарства і всього агропромислового комплексу.

Подробнее
25.01.2018
Набравшись опыта в сервисе техники компания TRIDAAGRO доросла до собственного производства и теперь мы делаем противовесы сами.
Подробнее
25.01.2018

Теперь в TRIDAAGRO есть тележки для жаток.

Компания производит тележки с универсальным креплением под любые жатки длинной от 5 до 12 метров.

Подробнее
Все новости